wakacje nad jeziorem Śniardwy

Wakacje nad jeziorem Śniardwy – Folwark Łuknajno

Na początku lipca miałam okazję spędzić kilka wspaniałych dni w Folwarku Łuknajno na Mazurach i mimo, że spędziłam tam tylko 3 dni to były to wspaniałe wakacje nad jeziorem Śniardwy!

Uwielbiam takie miejsca, gdzie mogę oderwać się od rzeczywistości, zmartwień i życia codziennego. Kocham tak się wyłączyć i spokojnie wypuścić myśli. I tak właśnie działają na mnie Mazury. Tam mam spokój, ciszę i piękną, otaczającą mnie naturę. Śpiew ptaków, szum wody, szept trawy działają na mnie bardzo odprężająco. A widok łabędzi, kaczek i innych pięknych stworzeń, o których nie miałam pojęcia i których nie umiem nawet nazwać, sprzyja tej cudownej atmosferze jeszcze bardziej.

Wakacje nad jeziorem – Folwark Łuknajno na Mazurach

Folwark Łuknajno, w którym miałam okazję gościć, położony jest nad samiutkim jeziorem Śniardwy w Mazurskim Parku Krajobrazowym. Z budynku prowadzi ścieżka na punkt widokowy, przy którym znajduje się również pomost i sprzęty wodne. Folwarkowi towarzyszy cisza, spokój i śpiew ptaków – innymi słowy – otacza go cudowna natura.

folwark łuknajno Mazury Śniardwy

Poniżej zobaczysz, jak wygląda wieża widokowo na jezioro Śniardwy. Wieża jest dość wysoka i można dostrzec z niej naprawdę wiele, więc warto zaopatrzyć się w lornetkę.

folwark łuknajno Mazury folwark łuknajno Mazury

Bardzo wiele osób przypływa tu tylko do restauracji Pod Łabędziem, która znajduje się w budynku, aby zjeść porządny, dobry obiad – ale o jedzeniu za chwilę…

Kierując się do Folwarku autem trzeba bardzo uważać – gdyż jadąc od strony miejscowości Mikołajki następuje w pewnym momencie zmiana nawierzchni – z asfaltu na drogę szutrową, w której występują (szczególnie podczas deszczowej pogody) nierówności i z prędkości 50 km/h przełączamy się w jednej chwili na 15-20 km/h. Przed tą zmianą postawiony jest znak ostrzegawczy, jednak czasem piękne widoki za oknem bardziej zwracają uwagę naszego wzorku niż znaki. 😉

wakacje nad jeziorem Mazury Śniardwy

folwark łuknajno Mazury Śniardwy

W Folwarku Łuknajno nad jeziorem Śniardwy znajduje się ww. restauracja Pod Łabędziem, gdzie możecie liczyć na pyszne „strawki”. Ja miałam okazję skosztować sezonowej zupy szczawiowo-pokrzywowej (serwowana od czerwca do lipca) oraz baby ziemniaczanej i powiem szczerze – niebo w gębie – szczególnie baba! W menu restauracji na pewno znajdziesz coś dla siebie – od pierogów, po dania rybne czy coś na słodko.

folwark łuknajno Mazury

Jeśli chodzi o pokoje znajdujące się w Folwarku Łuknajno to ja miałam okazję urzędować w pokoju 2wu osobowym. Pokoik na oko posiadał 16-18 m². Łazienka była w pokoju wyposażona również w ręczniki. W pokoju był także czajnik i mała lodówka, szafa oraz szafki nocne. Stolik i krzesło były przy oknie. Z tego co się orientowałam wszystkie pokoje 2wu i 3 osobowe są usytuowane na pierwszym piętrze, więc wygodnie znosić i wnosić bagaże. Widok z okna prowadził niestety na drugą stronę – nie na jezioro Śniardwy, ale na las oraz ścieżkę prowadzącą na kolejny punkt widokowy – z którego można podziwiać jezioro Łuknajno oraz przepiękne łabędzie (w okresie letnio-jesiennym przybywa ich tutaj aż 2500!). Ceny za nocleg zaczynają się od 200 zł wzwyż – tutaj wliczone jest od razu w cenę śniadanie w formie bufetu.

folwark łuknajno Mazury pokoje noclegi

I poniżej jeszcze kilka zdjęć ze wspomnianej wieży widokowej na jezioro Łuknajno.

Na terenie Folwarku Łuknajno jest również pole namiotowe / camping. Postój samochodu – campera z namiotem to koszt około 35 zł / dzień, plus pobyt dorosłego około 15 zł / dzień. Wszystkie ceny znajdziesz na stronie: Folwark Łuknajno.

folwark łuknajno Mazury pokoje noclegi camping

Poniżej zamieszczam link do filmiku, na którym zobaczysz bliżej opisywane przeze mnie miejsce.

Wakacje nad jeziorem – 3 dni frajdy

Te wspaniałe kilka dni spędziłam również w spaniałym gronie dziewczyn – można powiedzieć, że był to babski wypad. Razem z szaloną ekipą 12stu bab odpoczęłyśmy i niesamowicie nastroiłyśmy się na powrót do rzeczywistości – choć wrócić łatwo nie było 😉 . Mimo, że każda z nas pochodzi z innej części Polski to połączyło nas blogowanie i spotkanie zorganizowane przez Paulinę i Emilię czyli Blogowe love – wersja Mikołajki. Pierwszego dnia, po przyjeździe do Folwarku Łuknajno czekała na nas pyszna uczta. Po kolacji miałyśmy mnóstwo czasu na pogaduchy i integrację przy szantach.

folwark łuknajno Mazury

Kolejny dzień był pełen wrażeń. Po obfitym śniadaniu miałyśmy zawody, podczas których ścigałyśmy się taczką oraz rzucałyśmy do celu. Finalnie każda z uczestniczek została obdarowana medalem. Następnie miałyśmy czas na mini sesję z prawdziwą, tradycyjną kosą – w moim przypadku było to pierwsze tego rodzaju spotkanie. 😉 Odbył się również mini quiz ze znajomości mazurskiej gwary, przy którym było mnóstwo śmiechu  – dzięki niemu dowiedziałyśmy się również kilku ciekawostek.

Dni były najbardziej przepełnione tym co kocham najbardziej czyli JEDZENIEM. Tak kocham jeść. Od zawsze. 😀 Jednak przyjemności były zostawione na koniec, bo najpierw musiałyśmy samodzielnie wszystko przygotować. Każda z nas miała swój wkład w mazurską babę, która finalnie wyszła wyśmienicie! Zresztą zerknijcie poniżej! Sądzę, że przygotuje ją w domu i wrzucę tutaj przepis – wyczekujcie!

Był również czas na coś słodkiego. Oprócz Folwarku, który co rusz dogadzał nam pysznościami to miałyśmy przyjemność kosztować tortu, bezy i babeczek autorstwa Pracowni Tortów Słodka Fantazja. Jeśli się właśnie zastanawiasz czy nie za dużo tego jedzenia – to tak, potwierdzam – BARDZO DUŻO. Ale mi to równie BARDZO odpowiadało. 😉

Na koniec dnia drugiego zebrałyśmy się wszystkie na dole w jednym z salonów Folwarku Łuknajno, gdzie mogłyśmy odpocząć, zrelaksować się i zintegrować. W Folwarku mogłyśmy do woli korzystać z gier – na pierwszy ogień poszły Krzesła, które wzbudziły, w niektórych wolę walki i obudziły ukrytą do tej pory determinację. Niemniej jednak śmiechu było bardzo dużo, skupienia także. 🙂 Na koniec wybrałyśmy kolejną grę: 5 sekund – i powiem Ci, że był to strzał w dziesiątkę! Dzięki tej grze, jeszcze milej będę wspominać ten wyjazd. Mnóstwo zabawy, śmiechu i niespodziewanych skojarzeń. Na pewno zaopatrzę się w jeden egzemplarz tej gry, bo na wieczór w gronie znajomych czy domówkę gra spisze się rewelacyjnie!

Na zdjęciu z Bożeną z Mama Trójki

Ostatniego dnia Kucharz folwarku Łuknajno przygotował nam specjał, jakim jest mazurski gar. Muszę przyznać, że wyglądał bardzo imponująco, a smakował jeszcze lepiej. Następnie odbyły się warsztaty z Anią z Cuda Wianki, dzięki której mogłyśmy stworzyć coś z niczego. Mi udało się stworzyć piękną dekorację – świecznik.

Na spotkaniu miałyśmy także charytatywny przerywnik, dzięki któremu udało nam się wesprzeć niemałą kwotą jedną z mieszkanek pobliskich Mikołajek, której z dnia na dzień zawalił się cały świat. Mam nadzieję, że dzięki temu wywołamy chociaż mały uśmiech na jej twarzy. Inicjatywa była wspaniała i cieszę się, że w ten sposób mogłyśmy choć trochę ją wspomóc.

Łuknajno – do zobaczenia jeszcze kiedyś!

folwark łuknajno Mazury

Wakacje nad jeziorem – Mazur nigdy dość!

Po pobycie w Folwarku Łuknajno nad jeziorem Śniardwy udałam się do pobliskiej miejscowości zwanej Zełwągi. Położonej również nad jeziorem, ale o tym więcej będzie już niedługo na blogu.

Jeśli szukasz kolejnych wspaniałych miejsc, aby cudownie spędzić wakacje nad jeziorem (niekoniecznie Śniardwy) to zapraszam Cię na wpis z tamtego roku, na równie mazurski klimat – Folwark Łękuk.

Jedno wiem na pewno – mimo, że nie byłam do tego przekonana to wspaniale będę wspominać te wakacje nad jeziorem Śniardwy! Świetnie się bawiłam i odpoczęłam. A o to przecież chodzi na wakacjach!

spotkanie blogerek

Organizatorki i uczestniczki

Organizatorkami Blogowe love była Emilia z Mama i syn zgrany team oraz Paulina z Oli Loli New Life. Dzięki dziewczyny za świetne spotkanie! Odwaliłyście masę ciężkiej pracy. Mam nadzieję, że niedługo znów się spotkamy!

Pozostałe uczestniczki to: Mamik pisze,  Wysmakowane.pl, Kobieca mama, Niezłe ziółko, Mama trójki, Cover Baby, Mama do sześcianu, Pielęgnacyjna rewolucja, Nieleniwa Pani domu oraz ja Birginsen 😉

Większość uczestniczek znałam już wcześniej. Świetnie z Wami dziewczyny było znów się spotkać!

Sponsorzy spotkania:  ArtalGehwolAlexander ToysFolwarkChitozan NaturalnyPupusBispolElfa PharmBiolonicaMajuntoOillanMiodzikiKlocki BlockiTeekanneTron – nocnik jednorazowyMapka zdrapkaPrimavikaMadonisWydawnictwo InsignisEquilibraGrannaBielendaOryginalny sokMiodowa mydlarniaShefootBare CareWyroby Cukiernicze BrześćBajkopisArte PointKosmetyki CDCzerwony KonikProuveHerbs&HydroMore BananasArtalLaboratoires ExpansciencePracownia na LeśnejMoje BambinoZiaja.